Just idag är jag lat

Jag sitter här och är lite söndagslat. Funderar på vad jag ska göra idag - det är faktiskt rätt i ordning här så inget akut städröj behövs. Påskpyntet är framme (ja, jag gillar att påska till det lite) och köksbänken är i ordning, inga kassar står och dräller i hallen, sängen bäddad och frukosten íntagen.

Igår gjordde jag faktiskt allt jag bestämt mig för - simmade, handlade och tog en sväng på stan innan det var dags för lite röj i köket och dammsugande av "palatset".  Jag är annars väldigt bra på att skjuta upp saker...

Så det får väl bli tvätt och kanske sopa ihop lite grus utanför ingången. Då känner jag mig lite nyttig och kan sedan lösa korsord, läsa bok och dricka kaffe utan dåligt samvete för allt som inte blir gjort. Jamen det låter jättebra, jag sätter i gång bums! Mors!

Kommentarer
Postat av: soffie

hoppas du haft en härlig dag med sol !

2011-04-17 @ 20:24:17
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Maj Korner

Det där lät härligt!

2011-04-17 @ 21:31:17
URL: http://majkorner.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0