Utgiftsdags?

En trög dag efter att ha vaknat för tidigt. Försökte somna om flera gånger men det var tji. Dagen har känts seg, grå och trist.

Tog och strök lite med mitt lånta strykjärn, mitt la av häromsistens. Står på inköpslistan men det är en sådan där tråkig sak att prioritera. Det är nåt som behövs men om man köper ett så ska det helst hålla jäääääättelääänge! Å det tycker jag inte att nio år är i det här sammanhanget.

Diskmaskinen började helt plötsligt bli svår att stänga, jag placerade om disken, tog ur lite grann och till sist så.Sedan visade det sig att den inte tömt vattnet...Inte heller den vill jag köpa mig en ny, den är yngre än strykjärnet.

I kväll blev det fotbollsmatch, nästan förlust fast "mina" flickor egentligen var bättre! Det blev oavgjort. Det regnade en del men mig gjorde det inget, jag mådde bättre och bättre - tror det var för att jag träffade lite folk.

Suck, jättesuck ändå på vägen hem när jag tänkte på min diskmaskin. Konsulterade grannen rörmokaren. Jag skulle prova att köra den på tömningsprogrammet, i värsta fall var det pumpen, sa han. Sagt och gjort och den tömde!

Så mitt mollstämda sinne tog ett lite skutt mot dur så nu när dagen går över mot nästa känner jag mig nästan lite rik - ingen rörmokarräkning, inget diskmaskinsinköp står på betal-och inköpslistan. Så okej, strykjärn då. Fast jag kanske ska kolla om det fungerar en gång till?!



Kommentarer
Postat av: Ninni

Tråkiga saker att köpa..gör som jag strunta i att stryka=)



Ha en fin dag..kramen

2011-08-14 @ 11:01:34
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: självaste annika

Ninni; nja, jag kan nog inte hoppa strykningen helt även om jag minimerat den.

2011-08-14 @ 20:13:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0