Pappersflöde

Puh, just nu är det stora bordet i vardagsrummet fullt igen...av papper! Mina papper från arbetsrummet. Som travats och travats i både både högar och ohögar. I flera månader. Gillar inte den där sidan av mig men får ingen pli på den heller.

Just nu känner jag  mig lite duktig som ä n t l i g  e  n kommit mig för att sortera alla nödvändiga och onödvändiga papper i högar på bordet. Är man riktigt elak så kan man ju säga att jag flyttat dem från ett rum till ett annat bara...men det är faktiskt mer sorterat nu!

I morgon ska jag försöka sortera in dem i rätt arkivmappar, pärmar och lådor. Resten slänger jag. Det blir fifty- fifty. Jag försöker att ha de flesta av mina räkningar på e-faktura, det borde ju eliminera pappersflödet lite men det verkar inte så...


Kommentarer
Postat av: Maj Korner

Jag har börjat slänga grejer ganska direkt istället för att lägga dem i en hög. Det är så lätt att de blir kvar annars. Jag kommer aldrig någonsin kolla på kontoutdraget från ICA igen, varför ska jag spara det då för?

2011-02-03 @ 21:41:13
URL: http://majkorner.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0