Sömn och öppning

En gång i veckan har jag öppning på jobbet vilket innebär att jag måste vara på plats 06.30. Det har aldrig hänt att jag missat en öppning p g a försovning, felläsning på schemat eller så.

Man kan gott säga att jag har rätt bra rutin på det efter ett antal år.

Ändå är det ingen natt som jag sover så illa som den före en öppningsdag. Ibland kommer jag  tokförsent i säng beroende på att jag sent omsider kommit igång med något roligt/nödvändigt/läsvärt. Å det medför att jag är  s a s på  minus redan när jag kryper ner i bädden. Ibland kommer jag i säng i bratid, då är jag så nöjd med mig!

Men oavsett om det är i bratid eller sentid och trots en sömntablett så sover jag urkasst! Vaknar och är kissnödig och måste upp på toa, drömmer och vaknar till - känns som om jag är halvt vaken mest hela natten. Vilket säkert inte är fallet. En annan känsla är att jag inte varit ner i djupsömn, som förmodligen inte heller stämmer med verkligheten.

Å jag kliver upp vid halvsextiden - då är jag inte jättepigg precis...Men  har alltid med känslan av att jag sovit oroligt och dåligt hela natten.

Turligt nog så finns det sex stycken nätter till och då brukar jag sova bättre. Å då är det inte jag som har öppningsansvaret...kan det vara just det där med ansvar?



Kommentarer
Postat av: Ninni

Jag sover också dåligt natten innan öppning..ja inte alltid men ofta.

Efter nyår..försov jag mig rejält(frösta gången).Första barnet skulle komma halv åtta, jag vaknar åtta minuter över sju...hjälp. Ingen mobil hade ringt!!

Fick förklaringen sedan..I-Phone hade haft problem med uppdateringarna.

Men trot eller ej jag klarade av att komma före barnet..haha.

Ha det..kramen

2011-02-03 @ 08:43:10
URL: http://ninni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0