Vi får dricka vattnet igen!

...men det har jag redan gjort i två veckor. Det bara blev så och det har gått bra. Det har ju inte varit så svårt att koka vatten - problemet har väl varit att komma ihåg att göra det! Jag är rätt bra på det - glömma alltså. En del har köpt vatten i parti och minut men därtill är jag för snål! I såfall ska det vara med lite bubblor i. Men nu är allt frid och fröjd och våra Icahandlare, Konsumföreståndare kan tillsammans med Loka. Ramlösa mfl sluta gnugga händerna över denna överraskande vatteninkomst. I 85 dagar har vi haft "drickförbud".  Nu kan vi lämna detta i-landsproblem åt dem som ska göra studier, slutsatser och handlingsplaner om denna vattenparasit. 

Så det var det jag hade att meddela världen.
 
Jag hade kunna skriva lite om min skitdag på jobbet igår, finns parasiter där också. Men eftersom jag har gulliga barn som arbetsmatrial så gick det bra även i går.

I värsta fall hade det kunnat bli ett tråkinlägg om min sega fredagskväll men helt plötsligt messade en väninna och ville titta in när hon var s a s i mitt område. Så det blev en småtrevlig kväll med lite småkik på Let´s dance och prat,prat.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0