Söndag, snödag

Jag har fyra gudbarn, en härlig syskonskara som består av två killar och två tjejer. I går var jag på kalas för den äldste. Den lille gossen som numera är längre än mig, fyllde 30. Jag höll ett litet tal och det tror jag han uppskattade.

Vi var i allafall på lokal, på Arctura - i folkmun kallad termosen. Då förstår ni hur den ser ut? Längst upp är en restaurang med vindunderlig utsikt när vädret är klart.

Maten är också vidunderlig, vindunderligt god! Det här fick vi: Kantarellsoppa med en bit cheescake med rökt ren, stekt fjällröding med persiljemos och till efterrätt en len chokladmousse med lite grädde och björnbär.
Men jisses, smaklökarna hade en njutingsfull afton!

Som "tur" är har det snöat nästan ett par dm i natt och jag har min ansvarsvecka i vår radhuslänga. Vilket innebär att jag ansvarar för att skotta infarten och vändplanen. Jag har varit ute en vända och tagit infarten, nu vilar jag  med en kopp kaffe innan jag ska ut och ta vändplanen. Så lite av kaloriintaget kanske är bortskottat?

I måndags åkte dottern tillbaka till skolan i Usa, så här rår jag mig själv bara nu. Det går det med.


Kommentarer
Postat av: Maj Korner

Jag hoppas det var lätt fjädersnö och inte tung blötsnö.



Det tar kanske ett tag innan du vant dig igen, att hon är borta.

2011-01-23 @ 17:07:15
URL: http://majkorner.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0