Nigritella nigra


Det här är Jämtlands landskapsblomma och därmed är den också min  - Brunkulla (Nigritella nigra) heter den. Jag har nästan aldrig sett den...Den är liten, nästan oansenlig men ändå vacker. En orkidée.

Nu har jag sett den flera gånger i förra veckan. På alpslätterna.
Det var en härlig semester med flora, vyer och mat, allt i mängder.

Något annat som var i mängder var steg, jisses vad jag har gått. Uppför och nerför. Nerför och uppför. Helt fantsastika vandringar.

En del kvällar var vi smidiga som kassaskåp när vi gick för att inta midddagens fem rätter...

Men med lite liniment, fötterna på soffbordet och ett glas vin som avrundning av dagen så var vi i full vigör den efterföljande dagen.

Vädret var nästan för bra för att vara sant, det har regnat - men bara på kvällen. Annars har solen skinit, t o m så mycket att vår vandringsguide Elisabeth var förvånad.

Nu vilar jag från jobb den här veckan också sedan är det lite jobba några veckor.

(Bilden har jag lånat från internet)


Kommentarer
Postat av: Micke

Riktigt gött med semester!! :)



Jodå..ska ta tillvara mina tre dagar...kram till dig :)

2011-07-17 @ 14:36:56
URL: http://guldkryckan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0