Snuvan på reträtt?

Hm, för femton år sedan hade jag klarat mig rätt bra av att sova lite extra när förkylningen bröt ut. Då  hade jag varit på jobbet idag. Det är jag inte.

Idag är jag pank (bokade en tågbiljett igår) och feberfri. I allafall så länge jag sitter still, vilket jag gjort i ett par timmar nu. Så nu är det dags att utmana sig lite genom att koka kaffe och sedan städa kylskåpet. Klarar jag det sistnämnda så är jag nog tillräckligt frisk att jobba i morgon.

Förkylningar tar längre tid och mera kraft numera - en liten skrämmande upptäclt, kroppens skröplighet bara blommar ut så där plötsligt.

Lyssna på kroppen ska man ju göra och jag tycker att jag gjort det nu i några dagar, vilat mycket och inte ansträngt mig alls. Så jag förväntar mig att den tackar mig för detta genom att låta mig vakna full av kraft och energi i morgon!


Kommentarer
Postat av: Ninni

Då får jag hoppas att du är frisk&kry idag=)



Ja det är väl så att man klarar av sjukdomar sämre ju äldre man blir..



ha en fin dag..kram

2011-06-17 @ 09:08:20
URL: http://ninni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0