Målsnöre

I slutet av september var det ett år sedan jag fick reda på att mitt blodtryck var högt, för högt. Nu äter jag blodtrycksmedicin. Att trycket var för högt fick jag reda på under en hälsoanalys på Itrim. Jag gick till doktorn men jag slutade inte på Itrim.

Jag har gått på gruppmöten, haft enskilda hälsouppföljningar och ätit Itrims soppor och smoothies men framför allt har jag tränat. Träningen tar i effektiv tid endast 30 minuter! Effektivt är det i allafall.

Numera går jag bara på gruppmöten 1 gång per månad, första året var det var 14:de dag. Dessutom har jag tre hälsouppföljningar att se framemot innan september. De här gruppmötena genade jag med ett tag men nu har jag upptäckt att de betyder en hel del för motivation och inspiration.

Men i allafall,till saken - jag var ner och snuddade vid min målvikt i slutet av maj i fjol. Sedan var jag nog inte riktigt beredd på att det kom en sommar också...Så det plussades på tre kilo. Tre förbaskade kilon som jag släpat på hela hösten och vintern - ibland t o mfyra, iblan bara två.

Senaste månaden har jag återgått till den varierade kosten - två lagade mål och två Itrimprodukter. Å jag har tränat, minst 3-4 ggr per vecka. Allt för att försöka komma i mål innan jag ska till Usa och hälsa på dottern.

Jag kan både hoppa och springa numera, det tycker jag är häftigt. Det har blivit lätt att böja sig och ta upp något från golvet, i somras cyklade jag mer än jag gjort på flera år och i vinter har längdskidorna kommit till användning igen. Livskvalitén har onekligen höjts!

I fredagsmorse for jag till Itrim och vägde mig  - nu ni har jag nått målvikten igen! Så nu har jag skalat av mig nästan 20 kilo! Dåbad jag om ett målsnöre!

Nu har jag ett plastsnöre eller mer som en tunn tvättlina i plast runt min lekamen. Meningen är att det ska få mig att skärpa till mig om det börjar strama. Det kan väl vara bra att ha "over there" där allt lär vara stort - framförallt portionerna...

Blodtrycket - jo tack, från 110/140 så är det nu nere på runt 80/120. Med tabletthjälp ,men det får jag nog stå ut med eftersom det finns lite genetiskt ärftilghet.

Jag är allt lite stolt över mig!


Kommentarer
Postat av: Maj Korner

Du ska vara jättestolt över dig själv! Att du är ihärdig och inte ger upp fast det är motigt. Riktig bra gjort!

2011-03-05 @ 21:31:27
URL: http://majkorner.blogspot.com/
Postat av: Micke

20 kg? Jösses, starkt jobbat!!



Ha de bäst! :)

2011-03-06 @ 15:10:33
URL: http://guldkryckan.blogspot.com
Postat av: självaste annika

Tack, när jag ser era kommentarer får jag liksom mer påspädning! Jag har inte tänkt på att jag varit ihärdig utan mer surat på mig själv för att jag inte fick till det direkt! Å när någon annan säger starkt jobbat då fattar jag att det är faktiskt så!

2011-03-08 @ 18:39:39
URL: http://amatankar.blogg .se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0