Mellan orden

Det gick åt bäcken...vi förlorade kvalmatchen! (Ja, jag skriver vi - fast jag var ju inte med på planen, min insats var att stå brevid och heja på.) 

Middagen efter matchen var den tystaste måltid jag upplevt med dessa tjejer.Jag hade verkligen velat säga till dem: "Matchen ska spelas om och ni vinner!" För de borde de gjort om ödets makter varit med oss. De vet när de spelmässiga motståndet är klassen bättre än de. Men det var inte det här motståndet. Det vet att det är stor skillnad mellan orden "våga vinna" och  " inte vilja förlora". Vi var på det sistnämnda.

Filma matchen skulle jag göra också, ett inte självpåtaget uppdrag kan jag meddela. Å det blev därefter.

För övrigt så trampar livet på. Idag har jag varit till doktorn, den där tiden som underbara blodtryckssköterskan ordnade åt mig. Kort skulle jag kunna sammanfatta det besöket så här:
Jag visste inte att min själ mådde så dåligt.

Kände mig lite förvirrad när jag gick därifrån, funderade på om han verkligen hade rätt. Kunde det vara så kanske att han övertolkade mig? Att han var trött efter en lång dag och inte orkade se mellan raderan, dvs orden, som kom ur den lite ledsna tanten framför honom.

Nu, några timmar senare, så inser jag att han nog har mer rätt än jag. Att han nog såg rätt så bra mellan orden.

Kommentarer
Postat av: Micke

Ja du...inte kul att förlora antar jag...men det kommer ju fler matcher...livet "trampar på" som du skriver...fast ibland känns det som om man står still.



Ha de gött!

2011-10-06 @ 20:03:02
URL: http://guldkryckan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0