Eftermiddagsdepp

Ute är det lätt blåsigt men eftermiddagssol, nästan kvällssol. Inne är det tyst och stilla, bara tangentsmattret som hörs. Jag kanske borde ha radion på eller kolla tv:n men jag orkar inte aktivera öronen.

Inuti mig finns en del funderingar och också lite sorg, skulle vilja att en del saker var lite annorlunda än vad det faktiskt är. Försöker sortera ut tankarna och se vilka som medför att det blir så bra som möjligt.

En del stök kan jag välja att inte gå in i, andra känner jag att jag förväntas delta i utan att vara tillfrågad och så finns de stök som jag liksom måste tänka till på - är det riktigt rättvist att jag ska känna ofullkomlighet eller är det någon annans stress och frustration som gör att det kommer lite underförstått sådär med kritik mot både mig och andra?

Jag skrev att det finns lite sorg inuti mig också, kanske är det mer en ledsenhet med lite frustration. En oförmåga att förstå hur jag ska bete mig - när är det okej att jag hör av mig, när är det okej att jag ställer frågor, när har jag mandat att tycka något?

Dålig eftermiddag m a o. Det blir nog bättre av middag och en promenad!


Kommentarer
Postat av: GlimraSkimra

Lite deppigt låter det, hoppas att det snart ordnar upp sig. Det brukar det ju oftast göra...

2011-09-05 @ 09:01:07
URL: http://glimmerskimmer.blogspot.com
Postat av: Ninni

Vissa dagar är ju så ibland..man känner sorg&vemod.

Och så helt plötsligt är alla såna tankar borta och man undrar varför man oroade sig så.



Hoppas det känns bättre snart..kram

2011-09-05 @ 21:40:10
URL: http://ninni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0