Ensammatlagare

I dag blev det filmiddag...Å lite grönsaker att tugga i mig.

Jag har påbörjat mitt sjätte år som ensammatlagare. Det är vad jag är i längre perioder eftersom dottern inte är hemma så ofta. Å jag har blivit totalt förslöad på matlagningsfronten.

Förr kunde jag njuta av att få laga till sådant bara jag gillade när hon var hos sin pappa. Å  nu när jag skulle kunna laga sådan mat jämt så blir det sällan eller närmare bestämt mest inte alls.

När jag kommer hem och är störthungrig då ska det gå undan. Så ett tag körde jag med att alltid ha kyckling- och laxfiléer och wookgrönsaker i frysen. Snabbt att tina, snabbt att steka. Numera har jag inga wookgrönsaker i frysen, jag har helt enklet ätit mig less.

Numera blir det filmiddag när störthungern slår till. Det tenderar att bli det andra dagar också, när latmasken får härja fritt. Å för att det är egentligen rätt tråkigt att vara ensammatlagare.

Å det är skillnad på ensammatlagare och ensam matlagare, tror jag





Kommentarer
Postat av: Mamma Vilja

Åh vad jag känner igen mig. Ensammatlagare, BLÄH, vad trist.



2011-09-16 @ 23:41:00
URL: http://frkvill.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0