Listor

Idag var jag på stan, med lista. Det är alltid bra med en lista. Jag kommer inte i håg allt bara för att jag har listan med mig - förr var det mer så, såg den framför mig och kunde beta av utan att tita på den. Nu glömmer jag en hel del om jag inte har listan med mig.

Det är en rest ifrån den tiden som jag kallar nästan-in-i-väggen. Jag inbillar mig det i allafall. Periodvis tycker jag att jag kommer i håg sämre, speciellt med stresspåslag i tillvaron. När jag känner mig utvilad och livet inte går i toppspeed så känns det som om jag kommer ihåg mer av vad jag ska göra, vad jag sagt, vad jag fått för svar etc.

Idag kom jag ihåg en del på listan utan att titta på den samtidigt som jag var på väg att klara av en annan sak på den! När jag kom hem hade jag ändå bara gjort ca 75% . Fast det var ju rätt mycket - i de resterande 25% ingår att  prova jeansen, jag bara tittade. Konstaterade att det finns att välja på men orkade inte masa mig in i provhytten.

Jag åkte buss hem och jag måste ta tag i mitt bussåkande igen. Det får stå på min "skärpningslista" Här kostar bensinen 14,48 kronor litern! Det tar lite längre tid  med bussen men vem har bråttom?!...Okej, jag har ibland...

Nu ska jag utan brådska tänka igenom vad resten av lördagskvällen ska innehålla - lite tv, lite bokläsning och lite nötter tror jag. Det står nog på min må-bra-lista.


Kommentarer
Postat av: Ninni

Listor är bra=) Jag tror mig kunna komma ihåg vad jag ska handla om jag glömt listan hemma...nepp lyckas nästan aldrig.

Kan glömma köpa sånt som står på listan också.hahaha.



Prova jeans..såå jobbigt:(



Ha en bra dag..kramen



2011-09-04 @ 10:16:34
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Maj Korner

Det beror ju på vad det kostar att åka buss också... Om jag bara räknar bensinpengarna (och det gör jag för bil måste jag ha ändå) så är det dyrare att åka buss.

2011-09-05 @ 19:36:32
URL: http://majkorner.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0