Min sköterska gör skillnad

Idag ringde "min" blodtrycksköterska och berättade att doktorn han har semester ett par veckor. Å tipsade mig att jag kunde kanske få en akuttid hos någon annan.

Jag bestämde mig för att vänta tills doktorn är tillbaka i början av nästa månad, jag vill ha remiss till någon som kan knåda mina emellanåt värkande axlar men det brinner inte i knutarna med det. Dessutom så känner jag mig gladare och framför allt lugnare.

För säkerhets skull bokade hon en tid för samtal - det är antingen en något längre patienttid avsatt för det, annars är det väl mest bara en kvart? Å pängterade igen att jag kunde ringa och boka en akuttid om det blev behov av att prata med någon tidigare.

Eftersom jag känner mig bättre efter att jag var till henne sa jag det, att det lättat efter att hon pratat med mig. Å jag hörde hur glad hon blev där i andra änden - för min skull och att hon gjort skillnad.

Jag är glad att jag sa det.

Jag är glad åt att det finns en så klok, varm och hjälpsam sköterska på min hälsocentral - jag har faktiskt inte träffat så många som varit ens nåt av ovan nämnda epitet där genom åren...Men desto bättre nu att jag vet att hon finns!



Kommentarer
Postat av: Ninni

Va härligt att det finns såna änglar i vården...jag träffade flera stycken i tisdags=)



Stor kram

2011-09-16 @ 11:07:49
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: självaste annika

Nina; tur att de finns och orkar!

2011-09-16 @ 20:00:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0