Sedan...

Jag var på väg ner till duschen. Skulle snabbt duscha och framförallt tvätta håret innan jag skulle hasta till jobbet. Det lät som om det var någon i mitt badrum! Nåja, i allfall som om en kran stod på...

För att göra en lång historia kort - ett avloppsrör hade spruckit. Inte så  mycket men tillräckligt för att det skulle  rinna lite, tillräckligt för att det skulle lukta lite...I flera dagar, trots ihärdig städning med överdosering av såpa.

Rörmokaren var här i tisdags, jag har sett spåren efter han/hon/dem. Inte bara på en ny rörbit, det syns s a s  som oftast, rätt väl att hantverkare dragit fram genom ens lya. Men framför allt syntes det i taket efter som en bit verkar ha knackats loss. Snyggt?Näe inte ett dugg.

Jag bör nog ta kontakt med nån i bostadsrättsföreningens styrelse. Så får det bli. Men inte idag, det sätter jag på sedan-listan. Den är jag bra på att fylla på , faktiskt är jag jättebra på det. Förmodligen i världsklass.




Kommentarer
Postat av: Micke

Svar: Du hade säkert fixat truckkörning...hade flera där som aldrig suttit i en truck...de tyckte det var skitkul :)



Spruckna rör? ja...det hade vi för några månader sen ju...ett elände innan de fick fixat det....hos mig går rören alltid sönder på helgen där jouren endast stoppar flödet....rören fixar de flera dagar senare...urk :(



Ha de gött :)



2011-09-29 @ 19:49:06
URL: http://guldkryckan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0