Jag har en klump i magen

...hela tiden, det är som om den rullar runt därinne.

Sent i gårkväll var det en trafikolycka här ute på min ö. Fem personer inblandade - två unga flickor har fått sätta livet till. De övriga allvarligt skadade.

Jag vet det, det händer varje dag och överallt. Men sådana här gånger kommer det så nära, så nära. Sannolikheten för att det är någon jag känner som nu har mist en älskad dotter är stor. Någon blir utan en älskad storasyster eller lillasyster. Någon kanske miste sin flickvän.

Mitt i alla tankar och känslor som far runt finns en känsla av tacksamhet. Det var inte min dotter. Det var inte jag som fick min livsglädje utraderad. Det är jag så tacksam för.



Kommentarer
Postat av: Lena

Det är så hemskt, å precis som du säger - nån har just mist ljuset i sitt liv. I det här fallet har (som jag läst mig till) även ett barn mist sin mamma..

Visst, livet går vidare, men det tar lång tid innan livet flyter igen. Det går aldrig att få tillbaka livet, som det var före. Å inte kan man säga att det är bra för nått, för den läropenningen önskar man ingen...

2012-05-01 @ 07:26:17
URL: http://mommasblogg.blogspot.com
Postat av: självaste annika

Lena; så sant - den lärpenningen önskar man ingen!

2012-05-01 @ 07:57:45
Postat av: Micke

Jo..när det kommer så nära blir det ju mera verkligt på nåt sätt :(



Hade nåt liknande här i området härom året...de sköt en grabb här på torget...otrevligt.



Ha de fint iallafall.

2012-05-01 @ 10:34:37
URL: http://guldkryckan.blogspot.com
Postat av: Ninni

Åhhh så hemskt=(



Stor kram

2012-05-01 @ 12:51:35
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: självaste annika

Micke och Ninni; ja det är hemskt och det blir så verkligt när det kommer så nära, man kan liksom inte värja sig.

2012-05-01 @ 21:05:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0