Dagens lärdom

Idag var jag på apoteket och hämtade lite medikamenter - bl a det jag äter för min lätta depression (känner mig inte helt bekväm med att det är så , ens efter flera månader med medicin) När jag skulle säga vad jag skulle ha så sa jag " Citro...nånting ock så ska jag blodtrycksmedicin. Då hade hon apotekerskan redan fått fram min lista där på dataskärmen.
 
Jag berättade att jag tyckte det var så tjorviga namn. Hon berättade för mig att numera heter det flersta mediciner utifrån vilket verksamt ämne det innehåller.
 
Visste ni det? Jag konstaterade att man lär sig nåt nytt varje dag.
 
 

Kommentarer
Postat av: Ninni

Jaha där ser man hade jag ingen aning om=)

ha en fin söndag, kramen

2012-09-02 @ 10:29:02
URL: http://www.ninni.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0