Blötsnö

Idag snöar det. Det har snöat rätt länge. Snöa kommer det att göra hela dagen. Blöt snö.

Blöt snö är ingen kul snö. Blöt snö är tung snö. Dock får man stå ut även med detta då snö tillhör vintern i den här delen av Sverige.

Men det kunde varit värre - vi hade kunnat vara utan snö. Vilket inneburit att det inte varit någon riktig vinter. För mig alltså. En riktig vinter innehåller nämligen snö, gärna rätt mycket också.

Jag försöker förstå dem som inte vill ha vinter. Men alternativet - bara mörker och ev slask tilltalar inte mig. Ibland tänker jag att om alla vinterhatare bodde här skulle de förstå mig bättre, kanske t o m kunna bli vinterälskare. Men ibland stöter jag på dem även här - då brukar jag tänka "men flytta då". Fast jag säger det inte - jag vet ju inte vad som binder dem att bo här. Kärleken, barnen, föräldrar, jobbet? Nåt måste det ju va.

Snö är en del av mitt vinterjag och jag räknar alltid med att den ska räcka fram till påsk. Vilket den oftast gör. Men idag tycker jag den kunde falla lite lättar. Blöt snö är som sagt tung snö. Och väldigt tungskottad, med betoning på väldigt.




Kommentarer
Postat av: Maj Korner

Jag tyckte december var okej snölös. Jag stod ut med en grön jul. Men nu har jag tröttnat på mörker och regn och vill ha snö. Det blir så mycket vackrare och ljusare då. Även om jag måste skrapa bilen och gå med broddar och vara lite nervös.

2012-01-04 @ 19:51:40
URL: http://majkorner.blogspot.com/
Postat av: självaste annika

Maj; Ja, snölös vinter är trist, tycker jag. Men nu har vi så vi klarar oss, ni kan få ta hand om resten!

2012-01-05 @ 12:32:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0