VMguld, VMguld, VMguld!!!

                                           


Den gled in i måååååååååååååål!!!!!!!
Jamen det gick ju vägen, för småkronorna! Ni har väl inte missat att de lyckades vinna JVM? Vilkas förtjänst tror ni det är?!?!? 

Japp, vi avstod att titta på finalen också. Det är rätt tungt dagen efter när man inser hur spännande matchen var...


Jag ställde en orolig fråga till dottern - Betyder det här att vi inte kan se någon idrott på tv i fortsättningen? Tack och lov så ligger det till så här, enligt henne: Eftersom vi inte sett någon av de andra matcherna kunde vi helt plötsligt inte slänga oss in i finalen, eftersom de vunnit hela vägen dit utan att vi tittat. Men om vi hade varit med redan från första matchen hade vi kunnat se alla de efterföljande och inga resultat hade kunnat ligga oss till last.

Hängde ni med i resonemanget? Det gjorde jag och beslöt mig på stående fot att vara med redan från början när sommar-OS börjar. Allt för att inte ha några svenska  tjuvstarter, rivningar, förlorade matcher mm på mitt samvete.

Men eftersom vi nu har så stor del i detta JVM-guld tycker jag det är konstigt att inte Ishocckyförbundet ringt och bett oss hänga på grabbarna till Sergels torg och hyllningarna där! Jag menar alla som har varit med och bidragit till guldet ska väl hyllas?


Uppdatering: Jaja, nu var det visst Kungsträdgården, men vi hade inte haft nåt emot den heller!






Kommentarer
Postat av: Micke

Låter nog bli att kolla på alla sporter i fortsättningen också...det funkar ju tydligen för gamla Sverige ;)



Ha de gött :)

2012-01-09 @ 18:34:20
URL: http://guldkryckan.blogspot.com
Postat av: Micke

Kikar in och tillönskar en bra dag..!



Ha de bäst :)

2012-01-12 @ 13:13:19
URL: http://guldkryckan.blogspot.com.com
Postat av: Anonym

Jag är väl den enda som inte tittat eller brytt mig heller för den delen. Visst är det jättekul att det blev Guld=)



Nää nån OS lär det nog inte bli heller.

Joo gymnastik och lite simhopp.



Ha en goooo helg, kram

2012-01-14 @ 14:58:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0