Semesterdag 2 och 3

Dag två förflöt utan större insatser - tvätt och  strykning och mycket vila!
 
Det blev dock en skräppromenad - alltså en promenad bort till återvinningsplatsen. I den här kommunen finns det små återvinningplatser här och där. Jag har en inom behagligt gångavstånd, där I går tog jag min kasse med plast och stegade iväg (Men hej och hå så fort det går att få till en kasse med plastförpackningar!).
 
När jag kom  hem låste jag upp ytterdörren, jag är rätt noga med att låsa den även när jag går iväg kortare svängar.
Men till vilken nytta gjorde jag det igår  - nere i vardagsrummet stod altandörren på vid gavel...Det är inget jag kan lasta någon annan för, jag  hade ju själv suttit där och intagit min lunch. Hittills har i allafall varken otäcka djur eller skumma typer dykt upp här så det gick väl bra. Den här gången.
 
Dag tre bjuder på lite sämre väder - det har regnat på lite nu på förmiddagen. Jag ska träna och sedan dammsuga. Så nu har jag sagt det, då måste jag! I eftermiddag kommer min lilla trädgårdsreda igen och vi ska sätta lite växter i min trädgård. Jag har laddat med jord, näring och gödsel. 
 

Kommentarer
Postat av: Ninni

Kom du iväg på träning??? Vi har också en återvinning på nära håll, bra det så slipper man ta bilen till allt.

Ha en fin dag, här är det dessvärre genommulet, trist.
Kramen

2012-07-06 @ 11:25:26
URL: http://www.ninni.blogg.se
Postat av: självaste annika

Ninni; japp jag kom i väg på träning!Tors var finemang här och idag också, fast det ska visst mulna på frampå dagen.

2012-07-06 @ 13:40:09
Postat av: Micke

Låser alltid dörren här jag med...gammal vana...nog bäst att ha det förfarandet i dessa tider...fast det var osis med altandörren där ;)

Har just liksom du avverkat min femte semesterdag...änna gött detta ju :)

Ha så fint.

2012-07-06 @ 18:42:35
URL: http://guldkryckan.blogspot.com
Postat av: Micke

Låser alltid dörren här jag med...gammal vana...nog bäst att ha det förfarandet i dessa tider...fast det var osis med altandörren där ;)

Har just liksom du avverkat min femte semesterdag...änna gött detta ju :)

Ha så fint.

2012-07-06 @ 18:42:43
URL: http://guldkryckan.blogspot.com
Postat av: Micke

Hoppsan...!
Tryckte lite för mycket..!

2012-07-06 @ 18:43:27
URL: http://guldkryckan.blogspot.com
Postat av: självaste annika

Micke; Jamen visst är det skönt med semester!

2012-07-07 @ 11:01:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0