Semesterdagarna 8,9,10 och 11...

...hej vad det går, antalet semesterdagar har kommit upp i tvåsiffrigt!
 Dag sju avrundades med att jag och min kompis åkte till min stuga. Det var en ovanligt lugn kväll därute och vi satte oss på altanen och tog sommardrinken nummer ett; gin och tonic.
 
Sedan hade vi några dagar därute som bestod av promenader, gräsklippning och läsning. Vi pratade ju lite också förståss. Å åt. Gott och nyttigt. Vi drack lite också - inte alltid så nyttigt men gott! 
En dag gjorde vi en liten utflykt - vi såg en liten vernisage där en kompis till oss ställer ut sina bilder. Det gör hon i kyrkans församlingsgård och där kunde man också ta en kopp kaffe. Det gjorde vi. Å så delade vi på en våffla med grädde och hjotronsylt, gott som bara den. Vi intog vårt fika i trädgården där utsikten över Storsjön och fjällen var magnefik.
 
I går var jag tillbaka i min sega semesterlunk, det var grått och småregn så jag häckade mest i soffan, efter en lång sov- och slappmorgon i sängen. Men tränade gjorde jag! Å sedan följde jag dottern på stan en stund - hon behövde ett par skor. Å inte fotbolls- eller träningskor, då hade vi klarat av det rätt raskt! Nej, hon ska på bröllop på lördag och snyggklänning kräver lite annat än Converse eller träningsskor...Men vi hittade ett par! Egentligen två men det ena paret var så dyra. Å med tanke på hur sällan hon använder pumps så skulle pris/användargång bli väldigt högt.
 
Sent omsider vaknade min husmodersådra - klockan var nästan åtta på kvällen när jag tog itu med att laga en rejäl omgång mat. Så nu kan det bli lite ensidig kost. Risk för skörbjugg kanske, haha.
 

Kommentarer
Postat av: Micke

Öl är bra att inta för att förhindra skörbjugg..eller rom ;)


2012-07-14 @ 10:33:47
URL: http://guldkryckan.blogspot.com
Postat av: Sylvia S

Låter som en semester i min smak. Bara lulla omkring och ta det lugnt. Ock så lite miljöombyte tillsammans med god vän. Fortsätt och ha det bra.

2012-07-18 @ 08:05:14
URL: http://www.sylviasblogg.blogg.se
Postat av: Ninni

Ja dagarna går fort när man har semester=)

Men du verkar ha det bra, här gör vi inte många knop vi heller.
Ha det gott..kramen

PS GT det är gott det, ska inhandla lite gin när vi kommer till Tallinn DS

2012-07-18 @ 10:04:47
URL: http://www.ninni.blogg.se
Postat av: självaste annika

Öl är gott så det är nog bra Mícke!
Jag fortsätter att ha det bra Sylvia och lullar vidare i semesterlunken.
Japp Nin´ni, GT är gott!

2012-07-19 @ 22:10:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0