Tryck

Jag sitter i soffan och trycker. Det har jag gjort hela dagen. Inte suttit i soffan utan tryckt. Eller tagit trycket - hela dagen!

Jag gör ett sk 24 -timmars tryck. Jag har sedan klockan 8 i morse gått  omkring med en bärbar blodtrycksapparat, som så klart är kopplad till en manchett.

Varje halvtimme idag har jag stannat upp när maskinen börjat "durra". Till barnen på jobbets fascination. De lärde sig snabbt - att inte prata med mig då eftersom jag ändå inte fick svara och att jag måste vara stilla. Frampå eftermiddagen var de dom som berättade varför jag ibland bara stod still och inte sa nåt när vi träffade andra!

I natt ska trycket bara mätas en gång i timmen. Finfin sömn det kommer att bli här!  Fast tvärtom. Jag har hostan från h......och den har hållt mig vaken mest halva nätterna ett tag. Å så kommer jag att vakna när det stasar runt armen och sedan förmodligen hosta ett tag och så vara på väg att somna till sist...då är det dags för ett nytt tryck. Japp, jag tar ut allt elände i förskott! 

Nu ska jag snart göra nåt riktigt snuskigt!!! Jag ska sova i samma t-shirt som jag gått i hela dagen! Skitäckligt! Men därtill är jag s a s nödd och tvungen enligt syster Harriet. För manchetten är fäst i ärmen och så är det nån slang från själva "durraren" (den hänger runt min hals) till manchetten som krånglar till det.

I  morgon klockan 8 tar syster Harriet hand om apparaturen och jag får tvätta mig och åka till jobbet. Å så får vi hoppas att även doktorn är nöjd när han lästa av mina värden.

Godnatt!


Kommentarer
Postat av: Micke

Hoppas allt gått bra nu då...!



Bra ungar du jobbar med där :)

2012-06-14 @ 14:32:02
URL: http://guldkryckan.blogspot.com
Postat av: Ninni

Åhh jobbigt, min kollega gjorde det där för ett tag sen, hon hade skitont i armen efteråt.



Men nu är du väl ren&fin igen=) kram kram

2012-06-15 @ 12:42:26
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: självaste annika

Micke, det gick bra och ungarna är jättebra!

Ninni; Jag fik inte ont men det var s k ö n t att tvätta sig sedan!

2012-06-15 @ 18:21:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0