Lätt deppig eller rätt lat?

 


Jag hade ett samtal med doktorn i veckan, per telefon. Så det blev medicin, som jag kan komplettera med KBT om jag vill. Det ska jag nog göra.

I höstas när jag var dit fick jag med mig ett papper som jag skulle fylla i för att "mäta" mig på depressionskalan. Jag hörde aldrig något om resultatet på det. Så jag antog att jag var nedstämd, precis vad han sa doktorn vid besöket. Nu påminde jag honom om att jag fyllt i den. "Ja, den visade på en lätt depression" sa han nu. Jag kom mig inte för att fråga varför han inte meddelat mig det. Men visst är det lite konstigt?

Försöker känna efter om jag är deprimerad men jag blir bara så trött på mig. Tror ibland att jag  bara är genuint lat.







Kommentarer
Postat av: Micke

KBT är bra har jag hört...då kan man komma på saker...har jag hört...inte provat själv.



Såna där läkare kanske man ibland ska ta med en nypa salt...fast...han vet kanske vad han sysslar med.



Det löser sig nog...ha en fin Söndag.

2012-06-10 @ 09:13:13
URL: http://guldkryckan.blogspot.com
Postat av: Ninni

Men va konstigt att han inte hörde av sig=(



Hoppas du snart mår bättre, stor kram



2012-06-10 @ 09:42:30
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Anonym

Micke, jag hoppas han vet vad han sysslar med!!!



Ninni; ja visst var det konstigt?

2012-06-13 @ 21:23:33
Postat av: Sylvia Siverling

Lättare depresseioner skall man verkligen ta på allvar, innan det blir ett mer eller mindre kroniskt tillstånd. Talar av egen erfarenhet. Hoppas innerligt att du kommer ur och får hjälp på VC. Bra också att de kollar trycket och annat, ibland har det ju att göra med ngn obalans i kroppen. Jag har fått hjälp under vintern och våren av en mycket skicklig japansk akupunktör som har uträttat mirakel. Sökte för nedstämdhet och sömnproblem. Är gladare och piggare och som en bieffekt har jag gått ner över 9 kg på knappt fem månader.

2012-06-14 @ 14:27:13
URL: http://sylviasblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0