Fort-men-långvecka

Den här veckan har gått fort fast ändå inte. Den har varit innehållsrik men seg. Innehållet har bl a varit en del information om hösten och utfallet av det känns väl så där. Vi ska organisera om oss, hejsan och hoppsan vad ovanligt det är i  min bransch då! Känns som om det är ungefär vartannat år...I allafall så känner jag så där inför det hela - i stort får jag jobba med människor jag trivs med så jag ska väl inte gnälla. Men det gör jag i allafall för jag tror att jag kommer att få ha stor del av min arbetstid med en som inte är en ragata men närbesläktad...

I går var jag ledig liksom idag.Ledigheten inramades av ett envetet, tunnt regn och himlen ville liksom inte vara annat än grå, så där så det nästan sätter sig i själen. Nåväl, gårdagen ägnade jag åt lite städning och sedan fotboll. Jag åkte sedan dirket ut till vännen E med lite tröst i form av blomma och choklad. Hon och hennes närmsta kollegor kommer nämligen att varslas...Å deras chef har hanterat hela situationen på ett uruselt sätt - kränkt och nedvärderat dem - istället för att vara ett stöd för dem och försöka ordna så de får lite hjälp att hantera alla känslor, tankar och rädslor.

Å med utflugna barn kan man känna sig väldigt ensamstående en sådan gång, ingen annan axel än ens egen finns därhemma att gråta ut mot. Eller banka ilskan på. Så jag tror faktiskt att det var lite tröstande med mitt spontanbesök. Vi grät och svor tillsammans,E fick spy ur sig om det som hänt och jag lyssnade och kramade.

Idag skiner solen lite överraskande och jag ska bege mig till stugan för lite vårstädning. Kanske. Det kan bli att jag bara är också. Strosar lite efter sjöstranden eller efter skogsstigen. Sitter på altanen och dricker kaffe. Jaja. det märks vartåt det lutar...




Kommentarer
Postat av: Sylvia Siverling

Skönt för E att ha en så god vän som du.

2012-05-18 @ 18:38:08
URL: http://sylviasblogg.blogg.se/
Postat av: självaste annika

Å det bästa med henne är att jag vet att hon också hade lyssnat och tröstat om det varit jag som var i den sitsen.

Det värsta är hennes chef - hon ramlade ner många pinnhål hos mig!

2012-05-18 @ 20:39:16
Postat av: Micke

Närbesläktad med ragata`...burr...påminner om frugans chef isåfall...en riktig pisshink den tjejen...!



Ja fan...så kan de va ibland :(



Önskar dig en skön helg...nu är sommaren snart här :)

2012-05-19 @ 10:14:48
URL: http://guldkryckan.blogspot.com
Postat av: självaste annika

Micke, sommaren känns långt ifrån på väg hit! Trist och kallt regn idag!

2012-05-19 @ 13:50:52
Postat av: Ninni

Härligt med vänner som ställer upp, en varm kram löser en hel del.



Ja här är det varmt&skönt hoppas ni får det snart ni med, stor kram

2012-05-20 @ 11:30:33
URL: http://ninni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0