Efter Sandy, före valet och veckotidningar

Allt gick bra med Sandy, nåja det beror ju på ur vilket perspektiv man ser det...Men ur mitt så gick det bra.
Dottern är tillbaka på skolan. En skola som inte kommit igång ännu - det är många utrymmen som är utan el ännu. Det som berört dottern mest är det faktum att folk nära henne har någon anhörig eller bekant som mist allt. Precis allt.
 
Å i morgon är det  inte heller någon skola där. För då är det val i Usa. Hm, undrar om alla som jobbar är lediga också? På "min" skola däremot jobbar vi. Alltså måste jag kliva upp i morgon bitti och bege mig till mitt dagliga värv. Men så har vi ju inget presidentval att göra heller. Överhuvudtaget vet jag inte om jag behöver göra några val i morgon på jobbet, antar att det bara är att jobba på som vanligt.
 
Nu ska jag gå och lägga mig och läsa. Inte någon tung rysk författare, inte heller någon nyutgiven essä. Jag ska helt enkelt försjunka mig i diverse artikalar om allt möjligt. Sentimentala, lättsinniga, skämtsamma eller kanske t o m
tänkvärda och berörande. Grannen hade nämligen lagt en kasse veckotidningar på bron i morse. Lagom förströelse såhär på måndagkväll. Å det bästa av allt är korsorden!
 
Natti!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Micke

Jo...det tar väl tid att få ordning på allt där borta, ibland känner jag en tacksamhet över att bo där jag bor.
Fint att det gick bra där.

Svar: Det blev "isdrottningen"...helt ok ungdomsfilm med aktuellt tema för många.
Alkohol, fosterfamiljer, ja...& sådant...roligt ibland trots ämnet faktiskt.väl värd att ses.

2012-11-07 @ 19:06:32
URL: http://guldkryckan.blogspot.com
Postat av: självaste annika

Micke; jag kan också utimellan vara tacksam för att jag bor just här!
Isdrottningen - det klingar till i bakhuvet att jag läst något om den.

2012-11-07 @ 21:38:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0