Tablettavslutning

Doktorn sa ju att jag hade en lätt depression och jag har ätit min medicin som en snäll och lydig flicka.När jag häromsistens var på apoteket så påpekade hon att det var sista omgången av det doktorn skrivit ut.Å när jag sa att de var aptitökande så sa hon: be om en annan sort. - Ja, om jag nu ska ha fler, replikerade jag.Då förtäljde hon mig att det bästa är om man fasar ut, inte bara tvärslutar.Så jag beslöt mig för att ringa doktorn.
 
Ibland blir inte mina beslut genomförda. Givetvis så stod jag här en morgon utan medicinen . Å  sedan jag har tänkt, verkligen tänkt att ringa min hälsocentral. Men bara tanken på hur "lätt" det är att komma fram har gjort att  jag inte ens försökt.
 
Nu har jag varit utan medicin i snart två veckor.
  • Jag är inte hungrig lika onaturligt ofta
  • Jag är piggare - helt plötsligt är jag inte lika trött lika länge efter jobbet
  • Jag gör mer än sitter i soffan efter jobbet
  • Jag orkar göra matlåda till dagen efter
  • Jag känner mig t o m lite gladare

Så kanske kan jag sakta men säkert ta mig ikapp i det förfallna hemmet, kanske kan jag få bort några kilon igen. Kanske kan jag prata med doktorn en annan gång.

Dessutom så har jag sett Grey´s i kväll och även en del av Sveriges mål mot England i fotbollslandskampen. Å disken kom in i diskmaskinen, förutom handdisken som också blev gjord sedan jag gjort både middag och matlåda.

Lägger mig nöjd i kväll!

 


Kommentarer
Postat av: Ninni

Ja där ser man, skönt att slippa piller kan jag tro.

Ha en fin helg, kram kram <3

2012-11-17 @ 10:44:29
URL: http://www.ninni.blogg.se
Postat av: Micke

En del mediciner måste man ju fasa ut...beror ju på vad det handlar om.
Kan inte låta bli att tänka på den där damen som låg mer eller mindre medvetslös i många år pga nånting...hon medicinerades tungt.

Hon var döende trodde de eller nåt så de slutade medicinera...DÅ steg hon plötsligt upp och allt blev bra...man ska passa sig för mediciner mao..!

Ha så fint.

2012-11-17 @ 14:57:36
URL: http://guldkryckan.blogspot.com
Postat av: självaste annika

Ninni; ja nu är det bara blodtryckstabletten och den får jag nog leva med.
Micke; Jag vet att man måste fasa ut en del men det skumma är att det har aldrig doktorn sagt till mig utan det var hon på apoteket. Å det är skönt ju mindre man måste äta!

2012-11-18 @ 12:53:09
Postat av: Micke

Jo...ju mindre mediciner man behöver ta..ju bättre är det.

2012-11-19 @ 19:56:44
URL: http://guldkryckan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0