Frissan och jag

Tror jag ska sitta i sängen och sova inatt. Jag har nämligen varit till frissan i eftermiddag. Så nu är jag snygg i håret. Det är jag alltid när jag varit till frissan men det går fort över...
 
Min kalufs lägger jag ner minimalt med tid på - tvätta och handdukstorka håret räcker. Dvs det är vad jag orkar göra, mitt hår har skämt bort mig. Självfallet är nämligen rätt lagomt och virveln är liten och placerad vid hårfästet i pannan.
 
Frissan tycker att jag är lite lat men har gett upp. Hon har insett att jag inte lägger ner någon tid på håret - att kliva upp ens fem minuter tidigare för att fixa håret finns inte på min karta. Men under några år försökte hon få mig att ägna mig lite åt frisyren. "Du gör bara så här och så blåser du lite där så ligger ditt hår perfekt". Jag svarade att jag blir så trött i armarna då.
 
Men det är kul att ha haft samma frissa i många år - vi både diskuterar. surrar.skvallrar och skrattar, lite mer än vad som är normalt frissa - kund, tror jag.
 
Så jag fortsätter att åka 2,5 mil enkel väg för klippning, bensinpriset till trots.

Kommentarer
Postat av: Ninni

Hihi önskar att jag hade lite fall och virvlarna på de rätta ställena=)
Jag lägger inte ner massor med tid på håret men visst fixar jag till det på morgonen.

Ha det gott, kramen

2012-09-11 @ 22:07:20
URL: http://www.ninni.blogg.se
Postat av: Sylvia S

En bra frisör är guld värd!

2012-09-12 @ 11:15:04
URL: http://www.sylviasblogg.blogg.se
Postat av: Micke

Gav upp jag för många år sedan, trimmer är grejen...klipper mig som man klipper får...fast jag säger inte BÄ hahaha

Ha så gött :)

2012-09-14 @ 19:18:10
URL: http://guldkryckan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0