Julen är här!

Jaha ja. Snart är det jul, såvitt jag kan tyda almanackan, affärerna och tidningsannonser. Jag är hyfsat med på banan. Julklapparna är i stort sett klara - ligger till och med i framkant till en del, då jag köpt en del som kanske inte används förrän till födelsedagspresent!
 
I hemmet mitt är det lite juldukar, adventsljus på bordet och i fönstret. Jo en adventsstjärna i fönstret också. Men inte mer än så än. Vet inte ens om det ska bli mer än så...Jamen julgardinerna är uppe också. De i vardagsrummet har en mycket vacker vinröd färg, kruxet är bara att de brukar bli hängandes uppe till framemot våren...Å jag köpte faktiskt en julgardin till köket i år. Å upp kom den också!
 
I helgen var vi på den härliga julmarknaden vid vårt museum. Mycket folk var det men stämningsfullt med snö och en massa bodar med allehanda till försäljning. Som vanligt kom jag hem med sådant som är ätbart! Den största behållningen var att för första gången på sju (!) år var dottern med! Gymnasiet och collegestudier har satt stopp för henne som sällskap. Å vi hade riktigt kul ihop och blev trötta ungefär samtidigt...så då for vi hem och fikade.
 
Idag har det varit en intensiv dag med bl a en innebandyturnering (som vi vann!, eller rättare sagt barnen) och strul med skolskjutsar. Vilket medförde akuta och många samtal kors och tvärs för att få det rätt. Men jag antar att det är för att jag är så bra som det löste sig! , Haha....
 
 

Kommentarer
Postat av: I mitt huvud

Klart att det är för att du är så bra!! ;-)

2013-12-10 @ 21:22:41
URL: http://www.imitthuvud.hemsida24.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0