Mingel

Så här mitt i veckan tog jag några timmars semester och minglade lite.  . Bjöds på en underbart god buffé och vin i vårt Länsresidens.Det var den här kvinnan som bjudit in till sitt avskedsmingel. Hon heter Britt Bohlin och är vår landshövding.
(bild lånad från internet)
 
Hon har under flera år låtit särskolebarnen lussa för hennes personal från länstyrelsen, vid deras luciafika. Å då har det bjudits på fika till barnen också sedan har vi fått gå runt lite och titta. Kristallkronor och tavlor med guldram imponerade på barnen! T o m i köket har vi varit in.
 
 
Tidigare idag hade hon öppet hus för allmänheten och bjöd på förmiddagskaffe.
 
Vid årskiftet flyttar hon till Köpenhamn för att arbeta åt Nordiska rådet. De är att gratulera, jag tror att vi är många här i länet som gärna haft henne kvar som landshövding. Hon stöttar inte bara näringslivet, träffar inte bara politiker utan stöttar både idrott och kultur. Å hon verkar genuint intresserad av allt detta.
 
Det är den tredje kvinnliga landshövdingen vi har haft , de har bara blivit bättre och bättre. Bäva månne hennes efterträdare (vare sig det är man eller kvinna) - här i republiken har vi höga förväntningar och kommer att tala om ifall vi inte blir nöjda!
 
 
 
 

 

Kommentarer
Postat av: Gubben

Låter väldigt trevligt att få lussa för landhövdingen. Här har det varit dåligt med lussande. Det blir att invänta julen då mina döttrar kommer hem.

2013-12-14 @ 15:42:43
URL: http://mhats.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0