arbetsdag = städdag?

Jamen då är en arbetsdag avklarad.
Den blev rätt lång och seg eftersom det var för mycket personal och inte alls så många barn som det var anmält från början. Då finns det tid att städa, fast det är väl egentligen inte det vi vill göra.
 
Nåväl, jag och en kollega tog tag i bollhavet - vi har duschat av alla bollarna och nu ligger de på tork. I morgon dammsuger vi själva "havsbotten" och fortsätter torka bollar. På fredag lägger vi tillbaka dem i havet.Sådärja, det blev ett litet tredagars projekt helt plötsligt!
 
Mer än så tänker jag inte städa.
 

Och nej, vi tvättar inte varje boll för sig - vi har stora nätpåsar som vi lägger dem i och sedan spolar vi hela påsen med innehåll i duschen.

 

En kollega har fått tjänstledigt för att pröva en annan tjänst. Vi har inte hört något om ev vikarie. Å inte heller om vi ska ändra schemat. Å vår chef hade bara vik. till 30 december så någon sådan har vi inte  heller just nu.
 
Å schema tänker jag inte heller göra den här veckan om ingen beordrar mig.
 
Men sova det måste jag göra nu. Godnatt!
 
 

Kommentarer
Postat av: Micke

Vi har bara haft två ungar hela veckan..fast en blev sjuk så till slut var det bara en..så vi har sorterat ur skåpen idag..herrejösses va prylar det finns liggandes..massa pysselprylar som vi haft utan att veta om och istället köpt nytt.

Men nu klarar vi oss ett tag iallafall.

Ha de bäst. :)

2013-01-04 @ 16:40:52
URL: http://guldkryckan.blogspot.com
Postat av: Ninni

Ja vi roade oss med att städa vi med känns faktiskt skönt när det är klart, man hinner ju aldrig när man har full barngrupp.

Hoppas det löser sig med vikarie inte kul att gå en man/kvinna kort.

Ha en goo söndag, kram

2013-01-06 @ 10:38:34
URL: http://www.ninni.blogg.se
Postat av: självaste annika

Det är bra att ha tid för städning men...jag gillar att jobba på lov för då kan man göra det man aldrig hinner annars med ungarna. Under förutsättning att de kommer...

2013-01-06 @ 10:46:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0