Bröllop...

...ska jag på om lördag. Det känns roligt, jag ser framemot det! Middagen efteråt är på en av stadens anrikaste restauranger så det blir nog gott!
 
Nu har jag lyckats hitta mig en klänning, smycken som passar till har jag men inga skor...Fopptofflor är inte okej va? Okej, skoproblemet kan jag kanske lösa själv men jag behöver er hjälp med en annan grej. Nämligen presenten. Brudparet har önskat sig en slant så de kan fortsätta investera i sitt hus. Å då undrar jag - hur mycket är kutym en sådan gång? Ska det vara ungefär motsvarande middagen eller mer eller minre?  O.s.a!

Kommentarer
Postat av: Micke

Oj..svår fråga...för svår för mig iallafall.
Beror väl på hur nära man står brudparet relationsmässigt...men en 5 hundring kan väl vara ok om det inte är nån riktigt närstående...ja du...knepigt det där.
Handlar ju om ens ekonomiska möjligheter också förstås.

Har inte varit på bröllop sen frugans som gifte sig för 11 år sedan..fick en sådan där bordsdam..det trodde jag bara man hade på bordeller så jag höll mig på min kant ;)

Ha de bra.

2013-07-03 @ 16:51:54
URL: http://guldkryckan.blogspot.com
Postat av: i mitt huvud

Å, vad jobbigt! Alltid så svårt att ge pengar, för man vill ju inte verka snål. Men å andra sidan har i alla fall inte jag råd att ge hur mycket som helst.
Precis som Micke skriver så handlar det ju lite om hur nära man är oxå. Lyssna med andra som ska gå, och kanske kan ni slå er ihop och lämna ett gemensamt kuvert? Känns bättre med en stor summa även om man är flera om den.

2013-07-04 @ 13:11:06
URL: http://www.imitthuvud.hemsida24.se
Postat av: Gubben

Lyssna ned andra vad de ger. det som är viktigast är att du tittar ned i din egenplånbok och tänker efter hur mycket du kan avvara. Hur mycket hade du tänkt lägga på en present? Lämna max den summan!
Ha en trevlig dag!

2013-07-07 @ 08:21:24
URL: http://mhats.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0