Solen!

 
 Ja som ni vet så är ju  min tillvaro rätt full av fotboll och så även denna helg. Den bjöd på två matcher - en herrmatch i Superettan där det var lite häftigt att uppleva stämningen med drygt 6000 åskådare. Idag var det lite mindre - 120 st kanske....Ja, det var dammatch.
 
Resultaten - tja, 1-1 i herrmatchen med bud på hemmaseger. Å 5-1 i dammatchen. Sista målet gjorde dottern...Det var rätt snyggt ,sägs det , men jag såg det inte!!! För jag var och hämtade glass i frysen som spelarna skulle få efter matchen!
 
Här i den här delen av landet brukar fotboll vara synonymt med frysa även den här tiden på året. Dunjackan brukar ha en lång säsong...Bara av princip brukar jag hänga undan den i juli. Men i år har den fått lite längre vila!
 
Solen har nämligen skinit rätt bra och temperaturen har varit varm! Så det har varit väldigt njutbart! Speciellt idag för då flödade solen och inte ens i skuggan var det riktigt kallt. Bådar gott inför den stundande semestern, hoppas jag. Eller har jag fått min beskärda del av värme för i sommar?!?!

Nu har vi lite säsongsupppehåll och jag kanske kan måla klart sidoväggen på altanen. Den gamla höll på att ruttna ihop. Jag har inte - det är inte mitt gebit. Men måla så att det duger åt mig kan jag. Men den där väggen är en av orsakerna till att jag ännu inte sommarfixat till altanen...nåja, en av orsakerna. En annan kan vara latmasken, den kravlar i mig rätt ofta. Nån som har nåt bra tips på hur jag får bukt med den?
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Micke

Sorry...har nog både två och tre latmaskar inom mig som arbetar i skift dygnet runt..inte tar de semester heller...stackars satar ;)

Nä..men nåt som verkar ha tagit semester här är ju då just Solen...förstår inte detta...men så kan det väl vara ibland antar jag...nån annan får väl också ha sol ibland...jag är osjälvisk av naturen ju..! ;)

Ha de bäst nu.

2013-07-02 @ 09:25:43
URL: http://guldkryckan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0