Långt emellan nu!

Nämen hur gick det till - att det blev flera veckor mellan inläggen igen?!
Livet travar på och ibland verkar det vara rena rama galoppen...Å ibland är det så segt, så segt. En stor anledning till segheten är jobbet - som jag inte riktigt trivts med den här terminen. Har känt mig lätt ovälkommen, vågat vara obekväm och påpekat en del, haft lite för få pedagogiska uppgifter och varit helt klart mer önskvärd om jag haft snopp. (Å då med automatik både mer muskler och styrka tydligen, å då är jag ändå rätt stark för min ålder och längd!) Men jag ser ljuset!!! Till hösten är jag tillbaka med den personal jag trivs bättre med och med de lite äldre barnen.
 
Men jag förvånas fortfarande över chefers konstiga tilltro till att de vet så mycket om jobbet ute på avdelningarna när de aldrig är där och när de inte lyssnar på alla!  Det finns lärare som bedriver en gedigen lobbyverksamhet för hur de vill ha det och då blir det så! Visst är det hemskt?
 
Nu ska jag försöka hålla lite tätare nivå på inläggen.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ninni

Usch va jobbigt =( Skönt att allt blir bättre till hösten, ha en fin helg, kramen

2013-05-09 @ 09:25:11
URL: http://www.ninni.blogg.se
Postat av: Micke

Jo...ibland klickar det väl inte med andra människor...så även här..en och annan man trott så gott om visar sig vara en som snackar skit bakom ryggen på andra..jo...men så kan de va :(

Jobbar ju själv på skola...jo..det gäller att "lobba" för sin verksamhet antar jag..annars tas man lätt för given och blir överkörd..men jag lobbar inte alls..min kollega och jag är vana vid att tagas för givet och utan förvarning få en hel hög ungar på halsen när vi egentligen ska göra annat..fast nu sist kom faktiskt läraren ner och pratade med oss...det uppskattade vi ju.

Ha så fint nu..det förtjänar du :)

2013-05-09 @ 12:43:53
URL: http://guldkryckan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0