Vint och ändå inte kul.

En söndag med fotboll. Som slutade med rejäl seger  mot den förväntade seriejumbon.Jag är sur ändå. Därför att just nu så trivs jag sådär med mitt fotbollsengagemang. Det är inte lätt att samarbeta med ett gäng karlar som kan allt, vet allt och framförallt vill ha koll på allt. Samtidigt som de förklarar hur fruktansvärt mycket de gör, så mycket tid de lägger ner på föreningen.
 
En del hälsar bara på dem som f n så att säga gör som de säger och inte uttrycker någon egen åsikt. Eller börjar rya som svar på en enkel fråga. Bägge sakerna har jag sett exempel på idag.
 
Jo, det kan vara så att jag inte är lika duktig som de är, att de har fog (?!) för sina dryga attityder mot både mig och andra.Jag tror mig dock veta att jag inte åtagit mig något som jag inte klarar av. Dessutom har jag från fler än ett håll fått bra respons på mina åtaganden. Å då blir jag helt enkelt fråntagen ett av dem - antagligen för att någon inte hade totalkoll på vad och hur jag gjorde så det fungerade...Kanske fick jag lite för mycket positiv respons av laget och tränarna?
 
Jag har det här året kvar på min mandatperiod i styrelsen och den kommer jag att göra. Men sedan får det vara bra. Jag kan tänka mig att hjälpa till på någon match då och då men inte mer. För jag vill inte vara en del av den här kulturen.
 
Det är kul med föreningsliv men inte just nu. 
 
bollar,fotboll,fotbollar,fotografier,sporter,sportutrustning
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Micke

Fan va trist...dryga människor är det värsta jag vet...och speciellt inom föreningslivet..skulle kunna dra spaltmetrar här med anekdoter över grejer man varit med om inom föreningslivet som inte varit så kul :(

Nä...tillönskar dig en trevlig kväll här iallafall och hoppas resten av mandatperioden blir bättre.

2013-05-16 @ 17:38:25
URL: http://guldkryckan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0