Arbetslinjen

Sommarens sista semestervecka blev  lite lat...Men jag hann i allafall upptäcka att trädgårdsarbete är överskattat som må-bra-form! Det är trist och inte speciellt rogivande. Å så upptäckte jag att jag lagt min sista semestervecka samtidig som fri-idrottsEM, det kändes som en bra bonus!
 
Nu är det arbetslinjen som gäller, har jobbat en vecka och det har gått bra. Med planeringdagar, studiedag och övertid såklart. Det var jag inställd på att det skulle bli. Så det får bli bonus i lönerapporteringen.
 
Nu kommer tempot på jobbet att vara rätt intensivt i minst en månad till, innan schemat "satt" sig och innan alla har koll på var och när de skall vara någonstans. Å vad som ska göras. En del funderar inte ens på att saker löser sig - som t ex schema för personalen eller vem som följer barnen till skjutsen. (Våra barn har skolskjuts, de flesta bor en bit ifrån särskolan)
 
Vädret har nu återanpassat sig till normal jämtländsk väderlek denna årstid. Dvs. lite blåst, inte över 20 plusgrader utan snarare ner mot 15. Å så lite regn nu och då. Ibland stilla duggregn och ibland rejäla ösregn. Men det gör faktiskt ingentingefter den här sommaren.
 
Ha en go´vecka!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Snigel

Jag har njutit av svalkan/ kylan/ gråvädret under mina två semesterveckor nu i augusti. Äntligen!

Den tropiska värmen har gjort att jag inte orkat göra något hemma, eftersom jag jobbat hela dagarna. Kvällarna har jag mest bara varit utslagen (som en ros ;) ) men när det svalnade av har jag kommit igång igen.

Det här är perfekt semesterväder!

2014-08-27 @ 14:32:06
URL: http://snigelland.se
Postat av: Micke

Har varit ganska intensivt på jobbet sen starten efter semestern, hyfsat ok i början då men sista veckan har det varit "turbulent" om man säger så. ;)

Ja du, vi får väl börja räkna ner till nästa semester ?

Ha en fin helg. :)

2014-08-29 @ 21:35:55
URL: http://guldkryckan.blogspot.se
Postat av: Sylvia S

Rätt skönt med vardag och rutiner också.

2014-08-31 @ 22:35:17
URL: http://www.sylviasblogg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0