Liten semesterrapport 4

...så sen så sen.
Jag tänkte försöka lägg in lite bilder från min tredje semestervecka...Men jag hittar inte sladden jag misstänker att jag behöver - från mobil till dator.
 
Hur som så åkte jag inlandsbanan till Mora. Å fint väder hade jag och härliga dagar, sådana när man både tankar upplevelser och vänskap.
 
Förra veckan var nog årets varmaste vecka - då jobbade jag. Men jag har ett bra jobb då. Tyvärr så fixar jag inte så mycket hemma när det är så varmt...Så mitt hushåll släpar efter. Nu har jag ju haft en veckas semester till och då har jag iallafall kommit ikapp med tvätten och dess strykning. Å förutom jeans, vinterkängor och ännu varmare vinterkängor (typ skoterstövlar) så är det nog köpstopp ett tag igen...Det finns kläder så det räcker.
 
Idag har jag dock sett till att kontokortet ska få jobba om ett par veckor...Beställde nya glasögon. Det är inte fullt två år sedan jag kollade synen sist. Precis som jag befarade var den lite sämre på vänsterögat.
 
I staden pågår den årliga Storsjöyran och det lär väl vara fullt ös på torget och runt ikring. Veckan innan har de ju ett s k Stråk efter sjön. Där sätter diverse restauranger upp sina lokaler i tältliknande former. Med dubbelt så dyr mat och hälften så mycket. Ibland uppträder det någon trubadur eller orkester i nåt av tälten och däremellan spelar alla full kräm och lite till. Så det är inte så lätt att sitta ner och ta en öl och försöka samtala. Jag och en kompis var ut en kväll men vi avrundade snabbt genom att gå till en ordinarie krog. Å sånt fantastiskt väder det har varit både dagar och kvällar nu i flera veckor måste varenda restaurang med uteservering gått plus. Förnodligen så de klarar sig även om det skulle bli en så kall vinter att ingen kan tänka sig att gå på lokal och svinga en bägare!
 
Ha en skön helg!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Guben

Låter som om vecka 4 blev en skön semestervecka också. Storsjö yran drar mycket folk har jag för mig så det borde gå bra för restaurangerna.
Ha en skön helg!

2014-08-02 @ 08:15:20
URL: http://mhats.blogg.se
Postat av: Micke

Nä, man förstår ju varför man tar siesta i varmare länder, värme är ju värme, inte alltid så skönt att arbeta då tycker jag.
Fast det kanske beror på vilket jobb man har?
Dykare tror jag skulle passa mig då, utan våtdräkt ;)

Ha de så gott nu :)

2014-08-06 @ 22:24:59
URL: http://guldkryckan.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0