Teknikovänligt år

Tekniken har inte riktigt varit med mig i år - senast så packade min router ihop. Suck. Ett nytt är beställt men...Telia hann inte skicka det innan jul verkar det som. En- och enhalv vecka före jul blev väl lite snärjigt...
 
Förresten så var det mer teknikstrul efter det - jag tappade min telefon i backen! Den lagade och numera fungerande. Först tänkte jag att det var ju bra att jag hade fodral på den...men eftersom den landade med kortänden först så var det den oskyddade delen som tog stryk...Å efter några dagar var hela skärmen svart...
 
Teliabesök börjar höra till mina veckorutiner nu. Den här gången fick jag, tack vare försäkringen, en ny telefon för 750 kr. Ett par modeller nyare än min. Å då var  min två år gammal...jisses, vad det skapas nya modeller hela tiden! Han tyckte jag skulle byta abonnemang också, det jag hade var också förlegat.
 
Det blev ett nytt abonnemang, men jag tog Haleboop istället för Telia. Fick en liten surfplatta för det och så ska det komma ett par rejäla hörlurar också. Hm, man står där glad och nöjd som kund och tror att man får en massa saker...men kanske hade abonnemanget kunnat vara ännu billigare utan extragrejor? Eftersom det var strax före jul så lekte expediten lite tomte och gav mig ett fodral till telefonen också. Så ni förstår att jag tyckte att jag fick mycket för pengarna?!  
 
Men jag fortsätter hata väntetiden på Teliabutiken!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Micke

Man får aldrig någonting gratis hos de där företagen.
Men det kan kännas så ibland trots allt.

När tekniken strular...framförallt när flera grejer strular samtidigt...ja då är det surt minst sagt.
Just nu är vi uppdaterade på den fronten så vi klarar oss ett par år...förhoppningsvis iallafall....man vet aldrig...har ju redan fått återställa min egen laptop två ggr pga nån skit....man vet aldrig.

Lycka till nu med allt.

Ha en fin nyårsafton. :)

2014-12-27 @ 22:15:51
URL: http://guldkryckan.blogspot.se
Postat av: Gubben

Inget är gratis. Ha en gott slut o gått nytt år

2014-12-28 @ 00:12:50
URL: http://mhats.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0