Bio

I går var jag på bio, såg "Hundråringen". Det var en film som kändes helt okej, jag är alltid skeptiskt till filmade böcker. Men jag tror faktiskt att det var en fördel att ha läst boken den här gången. Robert Gustafsson är onekligen bra i sin roll som hundråring. Det var en klart sevärd film -  min måttstock är att jag tyckte tiden gått fort när jag förstod att den började närma sig slutet!
 
Jag gillar att se film på bio - tror det har med formatet att göra. Många filmer gör sig bäst på en rejäl filmduk, tycker jag. Hur är det sloganen lyder, "film är bäst på bio"?
 
Det har hänt någon gång att jag gått själv på bio och det kan faktiskt ibland vara riktigt skönt. I går var vi två och gick ut och åt efteråt. Skönt det också för då har man någon att ventilera filmen med. I och för sig är det inte så djup film så den krävde väl inga djuplodande analyser, men skönt ändå att lufta upplevelsen av den.
 
Häromdagen var det lottdragning på jobbet - vi fyller i motionskort och lämnar in varje månad. Jag vann ett presentkort på bio! Så det kommer absolut att bli mer bio framöver.
 
 
http://gfx.svd-cdn.se/multimedia/dynamic/01117/Hundraaringen_1_1117440c.jpg

(Robert Gustafsson som Allan Karlsson, bild lånad från internet)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Micke

Jo, gillar även jag formatet på bio, ljudet gör ju en hel del, tror inte man kan få samma upplevelse i en hemmabio-anläggning, det är ju en helhetsupplevelse just detta med bio, har man tur är filmen bra också ;)

Ha en fin afton.

2014-02-04 @ 19:00:47
URL: http://guldkryckan.blogspot.se
Postat av: Gubben

Håller med om att en del filmer eller de flesta blir bättre på bio. då sitter man still och ser filmen, hemma blir det kaffe och man hittar på en massa annat undertiden man ser på filmen.

2014-02-04 @ 21:23:20
URL: http://mhats.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0