Värk och mera värk

Å så har det gått en vecka igen. Idag blev det ingen träning. Tänkte simma och basta lite men jag vet inte om det blir av. Sitter så bra här framför datorn och har en del att ta itu med på den.
 
Jag vet inte om jag tog i för hårt när jag tränade förra veckan eller om snurreriet på jobbet börjar sätta sig i axlarna. Ont hade jag i allafall. Så i lördags tänkte jag att det här med skidåkning kan ju inte bara vara en OS-sport utan den borde även jag idka lite. Å skidåkning ska ju vara så bra för hela kroppen.Så jag tog mig runt i halvmilsspåret. Skönt, lite solstrålar som trängde in emellan grenarna i skogen.
 
Mindre skönt redan på kvällen, de onda axlarna fick då sällskap av en lätt ond känsla i nacken. På söndag var känslan något tyngre. Idag är det något jag känner av mest hela tiden och det börjar begränsa mig lite.Å jag vet fortfarande inte om det är skidåkningen som utlöst det eller om jag satt jobbstressen i axlarna och det spridit sig till nacken.
 
I mitt medarbetarsamtal så frågade jag min chef om hon hade något hon tyckte jag kunde göra annorlunda i mitt jobb. " Jag vill att du inte ska springa så fort", sa hon. Å då menar hon inte att jag ska dra ner på någon hastighet på löparbanan. Jag ångrar att jag inte svarade; "Då måste du ge mig förutsättningarna för att sänka farten".
 
Så, tack för att jag fick gnälla, nu ska jag surfa runt lite. Jag har inget fungerande bredband hemma för närvarande så det blir lite sällan jag hinner besöka er. Är inte helt bekväm att använda mobiltelefonen till detta.
 
Ha en bra vecka!

Kommentarer
Postat av: Micke

Är ju lätt att det "springer" iväg på jobbet, det ska gudarna veta och i dessa tider med besparingar överallt, mindre folk får mer att göra. :(

Men nu tillönskar jag dig en fin afton i alla fall.

2014-03-01 @ 16:40:13
URL: http://guldkryckan.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0