Köpstopp

Jag har varit på stan en sväng idag - mest för att komma ut lite i denna tråkvinter. Å för att komplettera lite i julklappshandeln. Näe - inte för årets utan fjolårets. Eftersom som dottern varit hos sin pappa så gav det mig lite respit, hon fick öppna nån innan hon for och sedan en med sig. Å nu ska hon få en när hon kommer hem till veckan.
 
Jag köpte en bok, det går alltid hem. Där har jag verkligen lyckats i mitt uppsåt - att få mitt barn att bli intresserad av böcker. Numera är det oftast hon som läst någon bra bok och tipsar mig!
 
Nåt mer köpte jag inte, men så himla mycket jag behövde! Jag tittade på kläder, köksprylar, rea påjulgrejor och överallt fanns det, enligt mitt tycke saker jag egentligen borde införskaffa. Antagligen är behovet inte så stort, men köplusten var där. Den var bara där för att jag gett mig själv köpstopp. I tre månader. (Måtte jag inte passera nåt Ikea och tro mig om att ha stort ljus-&servettbehov) Det kan tyckas enklet men pröva själv får ni se...
 
Jag har kläder, jag har pryttlar och jag behöver inga mer julsaker. Så det kan vara på plats med ett köpstopp. Dock tyckte jag att jag fick köpa tulpaner, det räknas som själsbefrämjande inköp. Så jag stegade in på en blomsteraffär och sedan tyckte jag inte längre att jag fick köpa tulpaner heller. Inte idag iallafall.. 99 kr för tio stycken - det var liksom inga problem att avstå.
 
Mat får jag faktiskt handla så min köplusta fick lite tillfredsställelse på Konsum.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Gubben

Lycka till med köpstoppet. visst var det skönt att Putins pojkar fick åka hem! nu ska vi bara klara av brödrafolket, sedan är guldet vårat!

2014-01-05 @ 07:50:44
URL: http://mhats.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0