Latkropp

Ja nu känner jag mig lat, i hela kroppen. Det är andra dagen hemma från jobbet och det är så där knas ni vet - varken bra eller dåligt. Men jag tror jag både vila och sovit bort min feber och ett lite lätt halsont nu.
 
Imorgon får det bli jobb, det är ju inte gratis att vara sjuk...Trots att jag med stor sannolikhet oftast får min åkommor genom just jobbet, med nära kontakt med barnen. Men jag får ju iallafall en del ersättning - så är det inte i alla länder.
 
Ute ser det ut att vara "flurväre" dvs grått, småsnöande och lite vind. Grinig vind kändes det som när jag var ut på bron och tog in tidningen. Så det är väl en fördel med att vara  hemma då..
 
Inne ser det ut som en orkan dragit fram, papper överallt. Trodde jag skulle fixa lite föreningspapper men jag kom av mig, tog en kopp te i stället. Jag har kommit på att jag kan betala räkningarna också, det är något som jag alltid segar på med. Trots internetbank. Jag hade ju kunnat gjort det igår om jag kommit  ihåg det. Eller ännu hellre lagt in dem för betalning myyyyyckeeet tidigare. Sån skulle jag vilja vara. Om jag fixar både e-fakturor och pappersfakturor idag så är det väl i alla fall ganska okej?
 
Så får det bli och sedan en kopp te igen!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Micke

Ja du, jag brukar tänka så att när jag ändå har fått en karensdag så kan jag lika gärna vara hemma en vecka iallafall, om jag är krasslig vill säga.

Föreningsarbete där, ja jösses va svårt det kan vara att få folk att aktivera sig, men det är väl samhället som pinnat iväg varvid resultatet blivit att folk varken orka eller hinner...eller?

Hur som helst, krya på dig.

2014-01-28 @ 21:04:33
URL: http://guldkryckan.blogspot.se
Postat av: Gubben

Hoppas att förskylningen gett med sig Har själv varit på IKEA, satt upp lampor som ska fin justeras samt plockat ihop ett skåp till dottern. blir lite mer att handla idag samt sedan hemfärd för arbete imorgon.

2014-02-02 @ 06:59:47
URL: http://mhats.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0