Liten semesterrapport 2

Hej och hå, nu har det varit semester i fem dagar, dvs en arbetsvecka. Å solen skiner! Det beror inte på att jag har semester utan på den fotbolls-cup som pågår i staden. Det brukar nästan alltid vara bra väder då.
 
Jag manglar ju mina lakan, vilket en del kan tycka är förspilld kvinnokraft. Det tycker inte jag. De tar mindre plats i skåpet. Dessutom  tycker jag att det faktiskt är skönare att lägga sig i manglade lakan! Så mangling ägnande jag min tisdag till. Ja, lite tvätt också.
 
Spenderbyxorna har fortsatt att styra i tillvaron. Nu blev det både en kofta och handväska. Som jag givetvis behöver! Tro inte annat än att jag inte överlever hösten utan dem!!!
 
Jag äntrade min cykel i går - det var säsongspremiär. Genom hela stan trampade jag, till ett köpcenter för att köpa en ny sadel, en mer tant-rumpa-vänlig blev det. Han expediten undrade när han såg min cykel om inte jag skulle köpa en ny...Hm, så långt räckte inte spenderbyxorna. Jag insåg dock att min cyckel börjar på ha tjugo år på navet. Så vi får väl se vad som händer framöver hösten. Tänker mig att det kanske blir cykelrea då, hihi. Blir det inte det så får vi campera ihop en säsong till. Jag cyklar så lite att en sprillans ny cykel skulle nog bli rätt dyr per cykeltillfälle s a s.
F ö kan jag meddela att jag hade ont i rumpan och knäna redan när jag var halvvägs och dessutom så var det inte bara de stora motluten jag drog cykeln uppför utan även de små...
 
Ha det gott i sommar- Sverige!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Gubben

Tant-rumpe-vänlig cykelsadel?? Sitter och funderar på hur ser en tantsadel samt en gubbsadel ut?
Hoppas att din rumpa fick sin tantsadel:-))!!
Ha en skön semester!!

2014-07-06 @ 08:26:45
URL: http://mhats.blogg.se
Postat av: Micke

Jo, viktigt med rätt sadel där ;)

Ny cykel?
Cyklar man inte mycket så är det väl lite överkurs, nya cyklar brukar dessutom kosta mer i längden..de håller inte lika bra som förr.
Är ju min erfarenhet bara förstås...men ändå :)

Ha de gött nu och njut av värmen.

2014-07-06 @ 21:45:37
URL: http://guldkryckan.blogspota.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0