Midsommardagsslö

Idag har jag slöat i sviterna efter midsommarafton. Bara varit och zappat på tv:n och bläddrat runt på datorn. Det enda vettiga jag lyckats göra är att starta en tvättmaskin och både röjt undan och hållt efter i köket.
 
Näe, jag hade ingen väldig midsommarfest - jag är nog bara trötter i både knopp, kropp och själ. Igår var det bara jag och  dottern här - vi åt en rätt traditionell midsommarmiddag med sill till förrätt, lax till huvudrätt och sedan jordgubbar till efterrätt. Så smånningom for hon iväg till en kompis och jag tog ett glas vin och imponerades av Frankrike - men även av Schweiz som inte gav upp trots underläge 0-5, matchen slutade 5-2. Ja, jag pratar om fotbollsVM för herrar.
 
Om jag inte tar tag i mitt liv kommer jag att bli ett pösigt vrak snart. Jag verkar ha sluta att träna och jag äter alldeles för mycket och fel. Ju mer stressad jag blir desto mer äter jag...Så då får jag väl ta och skärpa till mig. Jag vet att jag mår bättre av att röra på mig och inte äta så fort och fel...Men det är de första grejerna som får stryka på foten när tillvaron blir för mycket. Å det är då jag behöver träna och äta lugnt och bra som bäst!
 
Jag har rätt mycket semester i sommar - oplanerad till sitt innheåll nästan hela tiden så jag får väl försöka planera in lite träning och bra mat då. Så jag kommer in i rätt trall, för då trivs jag bättre med mig!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Gubben

kommer bli "pösig" snart.
Dags att ta tag idet under sommaren!

2014-06-22 @ 22:20:58
URL: http://mhats.blogg.se
Postat av: Micke

Jo..min våg gick ju sönder för nåt halvår sedan eller vad det var..ställde mig på grannens som jag vattnar blommorna hos när han är bortrest..den modellen ska jag aldrig köpa..den visade alltför mycket..måste varit ett måndagsexemplar ;)

Ha de gott nu.

2014-06-26 @ 21:24:34
URL: http://guldkryckan.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0