Fotbollsväder

På långfredagen hade dotterns fotbollslag, tillika mitt favvolag, hemmapremiär för säsongen. I strålande sol, folk satt i t-shirts och njöt. (särskilt dem som har samma favvolag som mig - de fick både sol och vinst!)
Idag var jag och kollade på ett annat av stadens lag, i samma serie. Då var det ylleunderställ, tjock jack, överdragsbyxor, mössa och tjocka handskar på. Därtill svepte jag om mig en filt!
 
Så snabbt vädergudarna kan ta ur oss villfarelsen om att det är vår. Jag är dock rätt luttrad - tro inte att jag har plockat undan vinterkläderna ännu!
 
 

Kommentarer
Postat av: Gubben

Långfredagen? påsk hade vi toppen väder och valborg och 1_e maj hat varit lite kallare och blåsigt ,men ingen snö.

2014-05-03 @ 07:45:27
URL: http://mhats.blogg.se
Postat av: Micke

Minns inte påskvädret men jag tror det var ganska ok här, 1 Maj likaså.
Här är det väder numera att lämna jackan hemma, blir lite svettigt annars, en jeansjacka plockade jag fram men till och med detta är för mycket, men man får ju offra sig, tänk om det är kallt på vägen hem från kneget? ;)

Ha en fin kväll och en trevlig fortsättning på helgen.

2014-05-03 @ 12:41:15
URL: http://guldkryckan.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0