Årsafton

 
Då var det dags igen - att avsluta ett år och gå in i ett nytt!
 
Jag har haft en härlig julledighet även om dottern for till sin pappa. Men vi hade vår jul några dagar innan hon for - vår julaftonsmorgon med alla ljus och paket i strumpan och ett under den lilla granen. Å en julig frukost tillsammans som avslutades med glögg och saffranskaka. 
 
Jag har både hunnit vara ledig och jobbat. T o m jobbat övertid... Den tar jag ut i pengar - kan väl vara värt lite en timme så där dag före afton va?
 
Om några timmar ska jag till kompisar och fira nyår, jag är förmodligen den enda singeln men i det här sällskapet är jag bekväm med det. Å jag vill varken vara själv eller ensam på nyårsafton. Jag skulle kunna välja att vara själv på julafton men inte på nyårsafton. Då skulle jag känna mig ensam.
 
Jag skriver ingen sammanfattning av året som gått och funderar inte så mycket på det som kommer heller. Det brukar visa sig vad det blir av det. Det jag vet är att jag kommer att få köpa mig ett par kängor/boots men sedan blir det stopp. Köpstopp. 
 
Jag provade det för några år sedan och det var rätt intressant att se vad lite jag egentligen behövde. Det räcker långt med mat!  För det får jag köpa och så eventuella födelsedagspresenter - om jag inte hittar nåt i gömmorna som passar jubilaren. 
 
Hur tänker ni inleda ert 2016? Jag kör inte nyårslöften - det brukar gå åt pipsvängen. Köpstoppet beslutade jag mig för redan innan jul - att inte handla nåt efter nyår och tre månader framåt. Min jobbarkompis han är lite skeptisk och det är ju bra, för det triggar mig! 
 
Ha nu ett bra slut på gamla året och gå med glatt hjärta in i det nya! Det blir bra!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Micke

Nyårslöften har jag slutat med....det är ju alltid samma visa.....det går åt det beryktade skogshelvetet ;)

Egentligen klarar man sig på mindre än man tror...jag vet...har provat en gång i tiden..dock ofrivilligt men ändå ;)

Ha de gott nu....2016...here we come.

2016-01-03 @ 16:29:06
URL: http://guldkryckan.blogspot.se
Postat av: Annika hon själv

Japp Micke, jag tror att man klarar sig på mindre...iallafall blir det lätt för mycket i garderoben...

2016-01-03 @ 23:05:06
Postat av: Gubben

Här hoppar vi nyårslöften också, håller aldrig.

2016-01-05 @ 08:40:44
URL: http://mhats.blogg.se
Postat av: Annika hon själv

Det tror jag att de flesta gör med åren, det behövs liksom lite mer mental förberedelse än att stå o lova nåt med skumpa i näven.

2016-01-06 @ 19:14:35
URL: http://amatankar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0