Reflexioner

Ja, jag vet att det stavas reflektioner men just idag, i det här inlägget är reflexioner den rätta stavningen!
 
Jag kör oftast bil till och från jobbet. Således händer det att en och annan gångtrafikant hastar över gatorna jag trafikerar.I bästa fall hastar de över på övergångsställena. 
 
En del bär mörka kläder. En del bär mörka kläder OCH reflexer. Jisses vilken skillnad det är på hur lätt de är att upptäcka dem och hinna stanna i tid.
 
Ute på landet har jag känslan av att fler använder reflex, t  o m reflexvästar. Vilket vi bilister är tacksamma för. Väldigt tacksamma, för jag tror inte att det ingår i någon bilförares dröm att köra på en annan människa.
Varför är det så svårt att komma ihåg reflex även om man bara ska gå ut på stan en sväng?
 
Jag glömmer också. Precis som du kanske? 
Ska vi ta och skärpa oss lite kanske?
 
 
 
(bild lånad från internet)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Per-Anders

Sant. Reflexer gör stor skillnad i mörkret.

2015-12-15 @ 22:30:56
URL: http://peranders.blogg.se
Postat av: Gubben

Håller med! Visst slarvar vi mer i städerna med reflexer. Själv är jag fruktansvärt dålig på det med reflex. har visserligen en gulväst i handskfacket i bilen om den skulle stanna för mig då det är mörkt.

2015-12-16 @ 15:38:32
URL: http://mhats.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0