Sprintsoffan mm

Åhå jaja, det är en hård söndag med en massa sprintlopp. Tur att jag kan åka dem från soffan! Å det var lite svettigt där innan det bara blev ett gult kort på Stina Nilsson. Just nu pågår herrsprinten, inte alls lika spännande tycker jag. Det är liksom tjejerna som orkar leverera på detta hemma-VM. Som går i Falun, om ni missat det. Å som moderaternas Kindberg - Batra tror ligger i fjällvärlden...
 
I går blev förra helgens inställda middag av och med utökning av gästantalet. Så vi var tre stycken som hade en både god och trevlig kväll!  Jag bjöd på gorgonzola-fylld lax med madeirasås och pressad potatis. Till efterrrätt blev det en hederlig fruktsallad med två sorters glass.Å det fanns till lunch idag också, skönt att slippa fundera på vad som ska ätas mellan loppen!
 
Min stad stod värd för mellocirkusen och jag tror det gick bra. I dag pratas på FB om en rätt torftig artikel som skrivits av journalisten Björn Barr på Expressen. Å jag måste nog hålla med hans kritiker. Det var inte mycket till research han gjort, tror jag. Tror inte han är någon aspirant till Stora Journalistpriset...
 
Efter förra helgen så tog jag ett klokt beslut, vet jag nu med facit i hand. Jag stannade hemma i tre dagar och ägnade mig åt att sova, vila,plocka och bara vara. Så arbetsveckans två sista dagar gick galant. Nu känner jag mig inte alls lika slut i knopp och kropp.  Så nu tror jag att jag ska få kommande vecka att fungera också.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Micke

Mellon får man väl kanske ta och kika på ikväll då...fast förra veckan vill jag minnas att vi skippade alltihopa.
Vi får väl se...först ska det bli tacos-middag och räkmackor efter det...eller om man ska ta räkmackorna som förrätt?
Nä...det går nog inte ;)

Ibland måste man ta sig tid att ladda de där gamla batterierna man är utrustad med i knoppen sin..annars blir det som med min gamla väckarklocka på nattduksbordet..den lät som en siren från startrek...och så kan man ju inte ha det ;)

Ha en skön kväll :)

2015-02-28 @ 12:18:58
URL: http://guldkryckan.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0