Fredag - från soffan

Nu var det fredag igen! En bra arbetsvecka - med helgdag i tisdags borde ju medföra att fredagströttheten kunde vara mindre...men så är icke fallet!  Det är skönt att sitta i soffan och titta på tv, surfa runt på datorn och fundera lite på ditten och datten.
 
Det finns ju en hel del att fundera på. T ex allt som hänt i Paris de senaste dagarna...Det finns så många som uttryckt så bra  om detta att jag inte ens försöker. Däremot ska jag nog delta i en manifestation för det fria ordet i morgon. För det fria ordet är så viktigt - det får inte kvävas!!!!
 
Nåt helt annat som jag funderar på är att jag och min dotters gudmor ska göra en resa i maj, vi ska till Prag! Idag var jag till en liten resebyrå och fick entusiastiska förslag på flyg, hotell, restaurang mm. Okej, kanske skulle det gå att knåpa ihop nåt bra själv om man sladdar runt på nätet. Men jag orkar faktiskt inte, jag är inte ens säker på att det blir just nå billigare.
 
Ha en skön helg !
 

Kommentarer
Postat av: Snigel

Åååhhh, Prag...! Jag vill också resa till Prag men resan stannar alltid på planeringsstadiet. Ja, ja - någon gång ska jag komma mig iväg. Jag "ska bara" först...

2015-01-10 @ 08:03:27
URL: http://snigelland.se
Postat av: Micke

Är ju ganska bekvämt att beställa allt i ett paket när man ska resa...ska sjuttan orka pussla ihop ett eget, man kan ju..men varför jobba sig ;)

Paris där ja..säger som dig...så många andra som uttryckt sig om detta så jag skippar det också.
Trevlig Lördag på dig :)

2015-01-10 @ 10:01:13
URL: http://guldkryckan.blogspot.se
Postat av: Gubben

Otäckt med Paris. Tror Prag är en trevlig stad och visst kan det bli några kronor billigare med att leta på nätet. Fast tid är pengar med.

2015-01-11 @ 22:22:56
URL: http://mhats.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0