Så skriver vi 2015

 
Gott nytt år!
 

Hoppas avslutandet av det gamla avlöpte väl! Å att det nya känns spännande att ta sig an.
 
Jag funderar på vad jag måste göra detta år - det är en del att ta itu med. I lilla radhuset, med min kroppkaka och lite planering av tillvaron framöver.
 
Ute har det härlliga julvädret med snö, rimfrostade träd och lagomt många minusgrader förvandlats till fläckvis  halka, snötinande och regn....Usch, fy och bläh!
 
Inne börjar det bli en anseelig strykhög att ta rätt på...Å så kanske jag kan börja ta bort lite julpynt nu?
 
Ett par mil ifrån mig så spär en busslast syriska flyktingar på den ovilja mot mottagande av flyktingar som finns bland många. Jag hoppas de, för sin egen och sina landsmäns skull, kliver ur bussen och accepterar den förläggning de erbjuds. Okej det är två mil till stan, men det går bussar och det är väl sällan förläggningarna ligger mitt i en stad? Rejäla missförstånd måste ha uppstått, hoppas det löser sig!!!
 
Å i morgon är jag ledig!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Micke

bussen där ja...de borde ta sitt förnuft till fånga de där...förstår att de har det avårt...men skärpning för tusan :(

Här är all snön borta nu....känns trist med det gråa igen...urk.

Men man får tänka positivt...man kan dra ner persiennerna ;)

2015-01-02 @ 12:37:45
URL: http://guldkryckan.blogspot.se
Postat av: Gubben

Hoppas verkligen att det ordnar sig för alla andra flyktingar skull.

2015-01-02 @ 17:11:38
URL: http://mhats.blogg.se
Postat av: Snigel

Jag ger inga nyårslöften. Däremot har jag tänkt lägga upp några "planer" för året. Eller kanske inte. Vi får se. Jag har i alla fall börjat fundera på hur jag ska gå till väga för att ha en mikroskopisk chans att orka genomföra målen. Tålamod är inte min starka sida. ;)
God fortsättning!

2015-01-07 @ 15:20:49
URL: http://snigelland.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0