Onyttigt mycket sol

Det är en helg med massor av sol. Å det känns inte bra! Det ska inte vara så att det går att sitta ute i kortärmat och dricka kaffe den här tiden på året! Det ska vara snö och några minusgrader. I allafall i den här delen av landet.
Det skrämmer mig lite det här, känns som det går väldigt fort med klimatförändringarna.
 
Vad kan jag göra då? Hm, köra mindre bil, kanske måste ta tag i det där med cyklingen. Jag vet, det är inte mycket. Men jag tror på att "många bäckar små". Därför är jag rätt duktig på att sopsortera, släcka lampor när jag går ut ur ett rum  mm . Nu måste jag nog utöka med cykling...Jag är inte så fascinerad av att cykla då jag har uppförsbackar sista halvan av vägen till jobbet. Å sista halvan hem...
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Gubben Mhats. Blogg

Tror inte att bil åkandet har så stor betydelse om man ser till att serva bilen. Visst kan man bli lite lite orolig angående att snön försvinner snabbt i år fast det var inte länge sedan vi frös ända in i april,var det istiden som var på gång då☺☺?

2015-03-17 @ 11:15:52
URL: http://mhats.blogg.se/
Postat av: Micke

På jobbet snackade de om växthuseffekten i veckan, ungarna gjorde sitt examensarbete i torsdags.
Jo..det går fortare nu när människan är med i bilden...det hade kommit förr eller senare ändå...men inte så här snabbt.
Surt är det väl hur som helst...går inte att stoppa tror jag eftersom jag tror det är en naturlig grej...fast som sagt...med människans hjälp sitter vi snart med palmer uppe på berget här och njuter av havsutsikten :(

Snart får vi en sorteringsstation här för sopor...på tiden :)

Ha de bäst. :)

2015-03-21 @ 17:46:02
URL: http://guldkryckan.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0